ANDRA TILL SJÄTTE APRIL TVÅTUSENÅTTA

Klassresa.
Klassresa med min fantastiska klass 9b Kågeskolan.
Till hemmavan bar det iallafall av. Onsdagen var man full av förväntningar och förhoppningar. Humötet och energin var på topp då Lestanders buss kom och hämtade upp oss kusmarkare vid konsum vid sextiden. Bussresan var rolig bara den, och fylld av hysteriska skratt och galen allsång. När vi kom fram till efs-gården några minuter utanför hemavan spanade vi in rummen och gjorde oss hemmastadda. Det blev även en liten tur ut med sandra och vi han bli förföljda av två killar, jag fattar inte vad dom ville.
Torsdagen vaknade vi klockan 7.30 för då hade nämligen jag och viccans matgrupp ansvar för att fixa frukost. Efter fukost och att man packat väskan för dagen bar det av till backen. Jag måste bara säga att backarna i hemmavan är ganska najsga =) Det blev en riktigt trevlig och lyckad dag i backen, många roliga stunder <3. Och efter ett antal åk så anlände även sofia till hemmavan, hon hade nämligen varit i tysklandosv och spelat. Vi fortsatte att åka och i slutet av dan så lämnade jag, viccan, bina och linda in våra skidor för vallning/slipning för att maximera vår skidåkning resten av resan ;P Sedan gick vi till ica för vi och resten av sällskapet skulle handla och då träffade vi en väldigt trevlig och rolig prick. Han hade en GANSKA så najsig bil men problemet var att han hade låst inne nycklarna och han hade ju "kört som en galning från ume för att hinna till after-skin" hah, det löste sig iaf tillslut. Torsdagkvällen hade vi en musik/film/tvserie -titels tävling. Vårat lag var bäst xD , heh. Senare på kvällen när natta&bina var ute på promenad passade vi på att sno binas spel "med andra ord". Satan vilket roligt spel :D GALET ! Vi sattoch spelade och det och flera smarta uttalanden gjordes nog. Senare på kvällen blev det spökhistorier i källaren, ;P
Fredag morgon hade man lärt sig att man hinner om man stiger upp 5 min innan frukosten serveras. Vi packade även denna dag för att bege oss till backarna i hemmavan. Enda skillnaden var att vi idag även packade med oss badkläder för att bada på eftermiddagen. Dagen i backen blev nästan lika trevlig som torsdagens, förutom att jag hade lite mindre energi. Därför lämmnade jag skidorna åt sidan och jag och sandra bestämmde oss för att skita i att vi 15-16 och satsade på att bygga en snö-kojja. Det var SJUKT roligt och den blev SJUKT fin. Efter ett tags byggande joinade även natta. Och efter ytterligare att tag så skulle vi fara iväg till badhuset. Det var trevligt att bada och det är väldigt trevligt att spela "volleyboll" i vattnet . Sedan steg vi upp och chillade i bastun ett tag, för att senare klä på sig dom blöta kläderna man haft hela dagen för att jag glömmde ta med mig nya. , När vi kom tillbaka till huset så var vi musikaliska männskor nere i källaren ett tag och spelade/sjöng/lyssnade och jag fick till och med TVÅ låtar skrivna om mej!!! :} sen blev det middag och efter middagen blev det promenad med natta och bina och efter promenaden med bina och natta blev det mer spelande av "med andra ord". sjuktsjuktsjukt! "Det rycker i min...?" "...CHORIZO!!!" xD hahah afyfan va kul. Sen var jag ganska död resten av kvällen men man kan inte låtabli att skrata åt sånna som har problem med kalas-puffar (för att senare föra vidare problemet till oss som bodde i det rummet då det var kalas-puffar hela golvet!)
Lördag vaknade man och var nästan heldöd. Vi hade ialafdall bestämmt att vi idag skulle fara till tärna istället. Så dit for vi. Jag hade aldrig förut åkt sittlift men det är ju RIKTIGT najsigt, nu är man ju bortskämmd! Men det är lite mindre trevligt då det blir strömmavbrott och man måste sitta däruppe i en halvtimma i kylan och snön!, Tur att jag och bina är lite lättroade som satt och sjöng vackra låtar och planerade hur vi skulle hoppa ner. När vi väl var uppe frös vi så jävla mkt så vi åkte bara ner och sen gick vi och tiggde gratis varmoboy i restaurangen. Resten av dagen bestod av slalom, snöpulningar, frysa om händerna och äta grillad korv osv. När vi kom tillbaka till huset skulle min matgrupp laga middag och det blev tacos, mumsigt värre. Sedan blevdet lite innebandy och FYFAN vilket team jag, sandra och viklor är. ;] Sen skulle vi komma in för den kvällsliga sammlingen, och då blev det dansuppvisning (om ngn vill se magnus&virus dansa eller bodén dans/strippa så ere bara säga till på msn, har det filmat) Sedan satt vi (jag, sandra, fia, viklor, bjurre, magnus) i källare och spelade musik med temat "gåshudslåtar". Det var riktigt mysigt. <3 Sedan blevdet innebandysalen nästan resten av kvällen, och man kom inte isäng så tidigt. Men ibland är sånnadär saker tvugna att hända.
söndagen fick vi lite sovmorgon, iaf till klockan 9.00. Vi steg upp- åt frukost- och sen blev det städning/packning för hela slanten. När vi äntligen var klara med allt så begav vi oss av hemmåt i bussen. Bussresan bestod av att lyssna på mp3/sova/ha en sovande natta i knäet/väcka en sovande natta av att jag hoppar till då jag blir rädd av min mp3. Sedan blev det iaf mat i storuman på frasses, och ett tips till alla som äter där är att ät pizza, fyfan vad god den var ! Resten av bussresan av bussresan var lika slö, fasst på slutet blev det lite mera peppat iaf =) Sedan kom man hemm till gammla vanliga kusmark, klassresan var slut.







Nu när jag sitter här och skriver känns det nästan inte som att vi varit på klassresa. Kanske därför jag skrev så detaljerat, jag skriver för att påminna mejsjälv. Jag har säkert glömmt att skriva ngt eller skrivit det på fel dag, mitt minne är inte så bra.
Det var verkligen sjukt roligt och alla har varit så trevliga, och det är även roligt att man kan se att ens lärare även har en pervers/sex-fixerad sida xD.
Jag önskar att vi kunnde göra om det, göra klassresan igen. Fyfan vad jag älskar min klass. Tack alla härliga personer som gjorde klassresan så sjukt rolig och bra. Och Tack alla i 9B som gör alla vardagar mindre jobbiga, och fyller dom fulla av av skratt. Tack, ni kommer alltid finnas i mitt hjärta<3

Postat av: Sofiia

Så söta bilder Beellz:]

2008-04-08 @ 17:33:51
URL: http://olinlundmark,blogg.se
Postat av: i-pee

Jagvet =] kan ju inte bli annat då man har superdupersöta objekt

2008-04-08 @ 19:28:35
Postat av: Niklas

Såå fiin bild på dig Izzy! ;D

2008-04-09 @ 22:25:45
Postat av: B

nr. 6 ser helt sjuk ut. *ta bort/byt vink vink* ;)
helst ta bort från hela datorn. Blä ush fy .

Men samtidigt, najsiga bilder från en najsig resa

2008-04-10 @ 18:11:25
Postat av: Jah

- Nejtack jag är inte fin på den bilden,
- Nu har jag bytt bild på dej =) hoppas du gillar den bättre :)

2008-04-10 @ 18:24:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0