sweet dreams are made of this

Hallådär.
Jag vet inte varför jag skriver detta inlägg men jag gör det ändå

För en gångs skull kan jag ju välja ett ÄMNE att skriva om, det kankse är lite intressantare än bara massa allmännt svammel.

Dagens ämne får bli; drömmar, bara för att jag inatt minns vad jag drömmt om för första gången på jättelänge.
Jag kan börja att berätta om drömmen jag drömmde inatt, som faktiskt var riktigt trevlig att vara del av;
Allt utspelades i en GIGANTISK ica-butik (större än MAXI, jaglovar), det fanns hissar där inne och enormt stora varu-berg. Men storyn var i alla fall den att jag och några andra (minns tyvärr inte om det var ngn jag faktiskt känner) skulle försöka fånga några bovar. Allt var som en enda kurragömma-lek fast på mycket blodigare allvar. Man gömmde sig och spejjade men det var OMÖJLIGT att få fast dom. Jag minns inte nu VARFÖR vi skulle fånga dom men ica-personalen och polisen var inblandade och vi skulle hjälpa till. Jag minns några speciella scener och en av dom var tillexempel då jag hade gömmt mig på kundtoaletten (som förövrigt var MITT i butiken) och satt och spejjade ut och plötsligt fick syn på dom. Jag smög försiktigt ut för att inte väcka ngn större uppmärksamhet men bovarna upptäckte mig självklart, så det blev till att springa men såklart han jag inte ikapp dom utan kom fram till hissen där en av dom klivit in just då dörren stängts. typiskt...
Denhär drömmen kanske verkar vara lite "läskig" (man - iaf jag - kan ofta uppleva saker som denna läskiga i drömmar) men så var verkligen inte fallet. Jag ville inte vakna upp för det var så spännande (hahahhaahah den vardet jag lovar, jag är inte så bra på att förklara) och jag VILLE verkligen ha fast bovarna. Jag blev faktiskt riktigt besviken då min syster kom och väckte mig ;P

Men nu över till en annan del av ämmnet.
Det har ju spekulerats en hel del om drömmar betydr ngt, om att det är ett sätt för ens undermedvetna att tala. Man kan ju undra om det är så. Jag tror personligen att det faktiskt kan vara så, fast det svåra är bara HUR man ska tolka sina drömmar. Jag är själv ägare av 2 stycken drömtolknings-böcker. Inte för att jag är ngt slags "dröm-tolknings-freak" utan böckerna är bara nånting jag fått i julklapp av en slump (eller var det ödet?), men jag tycker faktsikt att det är riktigt spännande att kolla i dom, även fast det var ett tag sen sist.
Och en ännu bättre fråga är hur man ska tolka sånnahär galna drömmar man drömmer ibland. Drömmar kan ju innefatta vad som helst; sköldpaddor, studsmattor, dvärgar, regnbågar, seriefigurer, klasskamrater, etc. - allt i en salig blandning. Antingen kan det bara vara ett sätt att rensa skallen, ELLER ett tecken på att ngt inte står helt rätt till i hjärnan. Fast egentligen, vem har sagt att alla drömmar MÅSTE ha ngn psykisk anknytning?
Allting som händer och alla kännslor man känner kan ju bara hända av en ren slump och tillkommer just för ögonblicket, det är och förblir ett mysterium och ngt svar kankse vi aldrig kommer få. ;)


Bild: Google


Postat av: Jenny

Hahaha jag tycker det låter som en svensk CSI eller något liknade. Utan alla balla DNA saker...

2008-08-16 @ 23:09:12
URL: http://jennyklurar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0