julstämmning?

Nu kom jag att tänka på hur sjukt mycket jag älskade julen då jag var liten. Klart jag gillar julen fortfarande, men ABSOLUT inte på samma sätt.

Förr när första december kom blev jag jättejätteglad, och varje dag stag spänningen fram till jul. Allt var så mysigt och i skolan behövde man inte göra något vettigt sista veckorna. Man hade HUR MKT julstämmning som helst och när äntligen julafton kom var man världens lyckligaste ungefär. Man började redan dagen efter att längta efter nästa jul.

Nu när jag blivit äldre får jag nästan inte det minsta julstämmning. Även om man sitter vid köksbordet när det är mörkt ute, advetnsljusstaken lyser och på bordet har man ett ljus, man hör julmusik och man sitter och äter lussebullar och pepparkakor.
Men julstämmningen finns inte där, varför inte ? Jag saknar det faktiskt !

Det känns som att det enda jag vill ha nu är mina julklappar, resten kvittar. Det känns nästan SKÖNT då allt är förbi. Inte lika mycket folk som springer omkring på stan, inte lika många stressade mammor som städar och bakar osvosv.

På ett sätt känns det nästan som julen är till för barnens skull,
för det är enda gången man riktigt riktigt njuter av den.

men iaf;
Jag önskar alla mina kära bloggläsare en riktigt


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0