there is no future, there is no past

Nu har jag skrivit ut alla baksidor till vårat "klassporträtt" efter många om och men =)
Jag är duktig oja.

Jag fattar inte varför jag inte bara går och sover? Klockan typ 7 började jag längta efter att sova, och jag har än inte gått och lagt mej. Jag har helt enkelt ett databeroende. Jag har ingenting att göra, jag har till och med loggat ut från msn. Men endå sitter jag här (okej jag ligger i min säng) och fortsätter att skriva ett menlöst blogginlägg. Till vilken nytta?
Ingen.. Men man måste inte alltid göra till nytta, man kan göra saker bara för att det känns bra eller skönt eller lungnande, eller så kan man göra saker bara för att man är rastlös. Som jag nu till exempel. Jag orkar inte sova nu, vad ska det vara bra för? Jag skulle typ kunna tänka mej att fara ut och gå, eller träffa ngn kompis, eller starta en stor diskussion (öh hur stavas det?) om ngt helt oviktigt även fast jag hatar sånnt^^ Jag skulle kunna göra VAD SOM HELST. VAD SOM HELST FÖR ATT INTE BEHÖVA SOVA. men nu är det bara så; Klockan tickar mot halv 12 och jag måste sitga upp vid sju imorgon. Och om jag hade velat gå ut nu så hade det inte funkat. Pappa och tyra skulle vakna (om dom ens har sommnat) på en gång. Dörren här i källaren är så trög och högljudd. Så det är väl lika bra för mej att acceptera det faktum att jag får nöja mej med att sova. Dessutom så är det ganksa kallt ute kan jag tänka mig, så jag skulle nog bara frysa om jag gick ut.

Jag har tänkt på hur tråkig min blogg har sett ut på senaste tiden. Jag har inte haft några roliga, stora, färgsprakande bilder. Så det är väl typ dags för mej att börja om med det kanske =)

Denna bild är inte min, det är inte jag som tagit den. Jag tycker att den var fin på ett enkelt sätt =)


Denna bild är inte heller min, men jag var bara tvungen lägga upp den för att jag älskar verkligen havet. Den underbara kännslan av att sitta i en båt med vinden i håret och känna sig så fri, det är verkligen så man känner sig; fri. Jag tror att det ligger lite i blodet, pappa seglade ju mkt, väldigt mycket egentligen. Han har vunnit många tävlingar och sammanlagt varit ute på havet i många år, och han verkligen gillade det. Hans segelbåt hade han några år då jag fanns, men jag har inga egna minnen. Men jag vet hur mycket pappa gillar havet, att segla och att berätta siga historier om seglaräventyr och havet i allmännhet.
Jag minns bara te.x i sommras då vi for till boviken och kollade lite på sommarstugor (bara för att kolla, inte köpa). Jag har aldrig sett min pappa så förrut, man såg rent i hans ögon att han längtade tillbaka ut på havet. Jag förstår inte varför han sålde segelbåten och jag önskar att han inte hade gjort det. Jag hade verkligen tyckt att det varit roligt.
Men det är väl så; man träffar ngn annan som inte delar sitt intresse, och då lägger man det åt sidan. Det är egentligen sjukt. Det är fel. Jag ska försöka att lova migsjälv att inte göra det någon gång. Jag har inget jättestort intresse men jag kankse kommer att få.
Allt handlar ju bara om att vara öppensinnad, våga testa nya saker och om att acceptera att folk är och gillar olika saker, och det tycker inte jag är så svårt=)

Menmen nu känner jag att om jag försöker fortsätta skriva det hära så blir det bara svammel av alltihopa! Så det är lika bra att jag låter bli=) Jag får väl fortsätta skriva ngt vettigt imorgon om jag hinner. Efter skolan hade jag tänkt duscha osv inför middagen, och sen måste jag säkert göra ngt mer. Och sen är jag ju borta hela kvällen. Men ett liiiitet blogginlägg ska jag väl hinna med ngn gång =) förhoppningsvis
Nu får ni ha det så bra, sov gott, godnatt, drömm sött, puss och kram och gosegosegos


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0