they said it's a free world

image112
jag blev tårögd första gången jag såg denna bild
jag var bara tvungen att lägga ut den
verkligheten är ibland hemsk, väldigt ofta faktiskt. och så är det i detta fall.
medvetenhet, finns det? ja det är klart att det gör,
men egenskapen att ta tag i saker? finns den?
nja, tveksammt. i vissa fall, men långt ifrån så mycket som det skulle behövas.
det kan handla om småsaker, det ka handla om globala problem
men allt byggs på och blir större, helatiden om man inte tar tag i saker
det är svårt, jävligt svårt . det vet jag
det är mycket lättare att låtsas,
låsas som att allt är bra, låtsas som att allt är som det ska
men finns en sak man kan göra;
försöka
och enligt mig är det det som betyder ngt


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0