KALLE VALGREN

jag har en allra bästa vän
som heter kalle valgren
kalle var cool
kalle var tuff
å kalle var sen
han påstår att han har en balle av sten
han skyddar mig när folk slår mig, för jag är klen
jag träffade han, när jag gick ut en dag
ingen ser kalle valgren, utom jag
att vara populär, har aldrig varit min starka sida
jag kommer för underverkligeten med en stark bira
kalle valgren, HAH, han e min allra bästa vän
han finns där för mig när jag behöver hjälp
när jag är ledsen sur, sjuk eller bakis
han tröstar mig och gräver fram sin ask med latris
kalle valgren som kompis, borde alla ha
kalle valgren som han, borde alla va
han lär mig saker som jag inte minns
men innerst inne vet jag att han inte finns

kalle valgren en cool kille med lakritspastiller
han tar fram sin ask, håller den stadigt så att jag inte spiller
han kommer fram, när det känns som att mina kompisar förått mig
typ när mina kompisar är grymma, kletar spott på mig
för kalle valgren är inte feg för han skyddar mig för jag kan inte slåss
men som sagt
vi har väl alla någon som skyddar oss
han tycker och tänker exakt som jag
och han står alltid upp för mig, när jag är svag (aha)
en riktigt hyvens grabb som bara jag ser
en kille som är där varje gång jag ber
en kille som alltid lyssnar, pratar å sitter still
och när jag bryter ihop och gråter får jag en lakritspastill
jag vet att han bara finns inne i mitt skallben
för att han är min bästa vän
och det är faktiskt kalle valgren

för jag har ingen vän, för jag är ensam å stackars mig
kanske lite utanför, lite udda, oou å stackars mig

för jag är bakfull, gick ut för en saks skull
att för en gångs skull få ett en gångs knull till ett bra knull
man inser att man är knäckt
när man slutar ensam i ett hörn med en öl och dålig andedräkt
allt går så långsamt, så man ålar fram
att ragga tjejer är nog för mig, utav en dold talang
jag är medveten om att jag har vissa brister
men då kommer den as schyssta killen med lakritspastiller
kalle valgren ah
kvällen var sen, han sträckte fram sin godisask å sa
ta en, eller ta två om du vill
jag sa
vad för kåtbock är du?
din allra bästa kompis från och med nu
för kalle är min flykt från en ensam verklighet
han är ett ljus i mörkret när ingen annan lyssnar
när alla tystnar
trots att han är min bästis vet jag
att kalle valgren inte existerar

kalle
va va
valgren
kall-kall
kall-kall
kalle
va-va
va-va-va
val-valgren
kall-kall
kall-kall
kalle valgren

för jag har ingen vän, för jag är ensam å stackars mig
kanske lite utanför, lite udda, oou å stackars mig





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0